Pozycjonowanie stron (SEO) a optymalizacja – dlaczego jest to takie ważne?

Pojęcie – optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, czyli SEO lub pozycjonowanie to proces osiągnięcia jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych Google. Dzieje się to, za pomocą wybranych pojedynczych słów lub fraz kluczowych. Pozycjonowanie jest jedną z dziedzin marketingu internetowego, która polega na nieustannym poznawaniu mechaniki, kodów, treści i dostosowaniu ich do aktualnych algorytmów wyszukiwarek w celu poprawienia wyniku strony www.

Pozycjonowanie a optymalizacja

Proces optymalizacji dąży przede wszystkim do osiągnięcia jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych. Używa się do tego odpowiednio dopasowanych słów oraz fraz kluczowych. Pozycjonowanie zaś, jest oparte na nieustannym poznawaniu mechanizmów wyszukiwarek. Zadaniem pozycjonowania jest również dopasowywanie kodów serwisów internetowych. Ma to na celu poprawianie pozycji na liście wynikowej.

Te dwa terminy są często używane zamiennie. Jednak jest to błąd, ponieważ pozycjonowanie odnosi się głównie do działań zewnętrznych związanych z witryną. Optymalizacja natomiast, jest działaniem prowadzonym w sposób bezpośredni. Można ją podzielić na treść, na którą wpływają frazy kluczowe oraz kody, które w sposób bezpośredni wpływają na jej wygląd.

Co ważne, pewną funkcję (choć coraz mniej istotną) w procesie pozycjonowania (SEO), odgrywają portale społecznościowe np.: Google+, Facebook lub Twitter. Są one bowiem mocno powiązane z daną stroną internetową.

Oto podstawowe elementy treści oraz kodu i struktury, w skład których wchodzą:

Optymalizację strony www dzielimy na działania polegające na modyfikacji treści na witrynie. Głównie stosowany jest tu zabieg używania odpowiednich fraz kluczowych, które będą wprowadzone do danej kampanii. Kolejnym krokiem są zmiany w kodzie strony internetowej, tak aby był on jak najbardziej „czysty”, a tym samym przyjazny dla algorytmów np. Googla. Pozycjonowanie stron jest bardzo ważne podczas tworzenia strony internetowej. To dzięki SEO umacniana jest jej pozycja w Google. Pozycjonowanie prowadzone jest równolegle z optymalizacją, ten zabieg ma wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie wewnętrzne i zewnętrzne (on- i offsite SEO)

Innym terminem stosowanym do określania pozycjonowania jest jego odniesienie bezpośrednio do strony (onsite SEO) oraz poza nią (offsite SEO). W tym przypadku SEO na stronie sprowadza się do optymalizowania i rozbudowywania jej treści, a także jak najlepszego dopasowywania kodu, grafik i innych elementów, których nie widać na pierwszy rzut oka. SEO poza stroną to w głównej mierze tzw. link-building, czyli działania skupione wokół pozyskiwania linków na innych serwisach. W dużym skrócie chodzi o to, aby inne serwisy zawierały w swoich strukturach treści do naszego serwisu – w ten sposób przekazując część swojej „mocy”.

Potrzebujesz strony, która będzie dobrze wypozycjonowana?

Wystarczy, że skontaktujesz się z nami. Robione przez nas strony zawsze optymalizujemy zgodnie z powyższymi zasadami. To zapewni Ci, że będziesz wysoko w wynikach wyszukiwania w Google.