Strona główna » Jak skutecznie promować swoją stronę internetową
OFERTA
Uporządkowanie oferty oznacza łatwy dostęp do poszukiwanych informacji. Klient od razu po wejściu na stronie wie gdzie kliknąć i nie musi w ogóle się zastanawiać gdzie znaleźć informacje, których szuka.
Kluczowe elementy uporządkowania oferty:
Prosty przykład
Przykładem dobrze uporządkowanej oferty może być strona biura rachunkowego, która oferuje swoje usługi w klarownie podzielonych kategoriach, takich jak “Księgowość dla małych firm”, “Obsługa kadrowo-płacowa”, “Doradztwo podatkowe”. W ramach każdej z tych kategorii znajdują się precyzyjne opisy świadczonych usług, które szczegółowo wyjaśniają, co wchodzi w skład danej oferty, jakie korzyści niesie współpraca z biurem.. Strona może również zawierać dedykowane sekcje z FAQ, odpowiadające na najczęściej zadawane pytania, co zdecydowanie ułatwia potencjalnym klientom podjęcie decyzji.
Szybkość
Czas ładowania strony to kluczowy czynnik wpływający na jakość użytkowania witryny internetowej. Według danych Google, 53% użytkowników opuszcza stronę, jeżeli jej czas ładowania przekracza 3 sekundy. Co więcej, badania pokazują, że nawet 1-sekundowe opóźnienie w ładowaniu strony może spowodować zmniejszenie konwersji o 7%. To dlatego, aby osiągnąć sukces w internecie i utrzymać użytkowników na swojej stronie, ważne jest zadbanie o odpowiedni czas jej ładowania.
Aby uzyskać dobre wyniki w szybkości ładowania strony, warto zadbać o kilka aspektów. Po pierwsze, należy wybrać odpowiednie rozwiązanie hostingowe. Wybór serwera i hostingu może mieć znaczący wpływ na czas ładowania strony. Należy także zadbać o zoptymalizowanie plików i obrazków oraz minimalizację kodu HTML, CSS i JavaScript.
Wykorzystaj dostępne bezpłatne narzędzia, takie jak Google PageSpeed Insights czy GTmetrix, aby sprawdzić wydajność swojej witryny i poznać jej mocne i słabe strony.
SEO
SEO to skrót od angielskich słów Search Engine Optimization, czyli optymalizacja strony pod wyszukiwarki internetowe.
Co znaczy optymalizacja strony pod wyszukiwarki internetowe?
Optymalizujemy, czyli podejmujemy różne działania, żeby nasza strona znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, ale bez płacenia za to pieniędzy. Nie płacimy nikomu za płatną reklamę. Chodzi o sytuację, kiedy ktoś wpisuje frazę do wyszukiwarki i na pierwszej stronie wyników wyszukiwania wyświetla mu się Twoja strona.
75% użytkowników Google nigdy nie przechodzi na drugą i dalsze strony wyników. 90% stron nigdy nie zostanie wyświetlonych z powodu zbyt słabego SEO
Informacje
Co zrobić, żeby strona była oceniana przez algorytm Google za ciekawą i przydatną?
Musisz wziąć pod uwagę dwa rodzaje działań SEO:
Jedno i drugie jest w zasadzie niezbędne do tego, żeby ułatwić Google zrozumienie tego, co oferujesz swoim odbiorcom. Tylko wtedy Twoja oferta będzie się wyświetlać osobom, które rzeczywiście chcą z niej skorzystać i dokonać zakupu. Inaczej mówiąc – Twoja strona musi być przyjazna zarówno dla algorytmu Google, jak i dla ludzi.
Przygotowanie odpowiednich treści musi poprzedzić weryfikacja tego, co i w jaki sposób ludzie szukają, co wpisują do wyszukiwarki, jakich słów używają. W ten sposób możesz przygotować treści, które są wartościowe dla odbiorców i często wyszukiwane.
Techniczne przygotowanie strony to wiele technicznych czynności, m.in.:
Roboty Googla, zwane także botami, są programami używanymi przez wyszukiwarki internetowe do przeglądania i indeksowania stron. Odczytują one treści na stronie w podobny sposób jak ludzie.
W przypadku nagłówków, roboty Googla przywiązują dużą wagę do hierarchii nagłówków (H1, H2 itd.). Nagłówek H1 jest uważany za najważniejszy i jego zawartość jest traktowana jako główna tematyka strony. Natomiast nagłówki H2, H3 itd. są uważane za mniej ważne i stanowią podsekcje lub szczegóły dotyczące głównego tematu.
Dlatego ważne jest, aby używać odpowiednich nagłówków i dbać o ich hierarchię, ponieważ ma to wpływ na SEO strony i jej widoczność w wynikach wyszukiwania.
Dobre praktyki:
Łap Klientów
Jednym z najpopularniejszych narzędzi zbierających leady jest formularz kontaktowy, dostępny na większości stron internetowych. Użytkownik wypełniając go, podaje swoje dane kontaktowe, takie jak imię, nazwisko i adres e-mail.
Innym przykładem narzędzia zbierającego leady jest chatbot. Chatboty na stronach internetowych posiadają wiele zalet. Umożliwiają szybką i natychmiastową wymianę wiadomości między użytkownikami. Fakt, że klient, otrzymuje natychmiastową odpowiedź na swoje pytanie, zdecydowanie zwiększa szansę na to, że skorzysta z Twojej oferty.
Kolejnym przykładem narzędzia zbierającego leady jest newsletter. Użytkownik podając swoje dane kontaktowe, wyraża zgodę na otrzymywanie regularnych wiadomości e-mail, zawierających informacje nie tylko o nowych produktach lub promocjach, ale przede wszystkim wartościowe informacje, przydatne do prowadzenia biznesu lub ułatwiające korzystanie z produktów.
Informacje
umożliwia nawiązanie połączenia w ciągu 15 sekund po tym, jak klient zostawi swój numer telefonu. Narzędzie umożliwia również analizę wykonanych rozmów, ponieważ udostępnia historię rozmów.
Organizacja webinarów lub warsztatów online, które przyciągają osoby zainteresowane Twoją ofertą. Uczestnicy rejestrując się, zostawiają swoje dane kontaktowe, co otwiera przed firmą możliwość bezpośredniego kontaktu i przedstawienia spersonalizowanej oferty. Webinarysą również doskonałym sposobem na zaprezentowanie eksperckiej wiedzy firmy oraz budowanie jej autorytetu w branży.
działają w oparciu o system aukcyjny, gdzie reklamodawcy licytują słowa kluczowe, które są związane z ich ofertą. Słowo kluczowe jest ważnym elementem przy wyświetlaniu reklamy – jeśli użytkownik wpisze w wyszukiwarce frazę zawierającą to słowo, strona może zostać wyświetlona na górze wyników wyszukiwania Google.
Kampanie Google pozwalają na dotarcie do konkretnych grup odbiorców lub reklamować się w określonych regionach.
W Google Ads można prezentować firmę na kilka sposobów:
Aby skorzystać z kampanii Google, należy stworzyć konto w Google Ads oraz odpowiednio ustawić budżet i wybrać słowa kluczowe.
Linki to adresy internetowe prowadzące do Twojej witryny, umieszczone na innych stronach, np. wpisach blogowych. Dzięki temu, kiedy użytkownicy klikają w link, zostaną przekierowani bezpośrednio na Twoją stronę. Linki tei mają duży wpływ na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania Google.
Istnieje kilka sposobów – możesz poprosić o umieszczenie Twojego odnośnika na stronach innych firm lub blogerów, bądź uczestniczyć w różnego rodzaju wydarzeniach branżowych i wymieniać się odnośnikami z innymi uczestnikami.
Ważne jest również, aby tworzyć ciekawe i wartościowe treści na swojej stronie, które będą chętnie udostępniane przez innych użytkowników w sieci. Możesz także wykorzystać media społecznościowe do promocji Twojej witryny i docierania do większej liczby potencjalnych odbiorców.
Blogowanie może znacząco wpłynąć na widoczność strony w internecie poprzez poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania oraz generowanie ruchu organicznego na stronie. Ruch organiczny to nic innego jak odwiedziny na stronie, które pochodzą bezpośrednio z wyników wyszukiwania.
Blogowanie:
Jedną z możliwości blogowania są tzw. case study. To szczegółowe opisy pewnych sytuacji lub problemów, które zostały rozwiązane w określony sposób. Dzięki nim, czytelnicy mogą poznać konkretny problem, a także sposoby jego rozwiązywania – co jest szczególnie przydatne dla osób zainteresowanych danym tematem.
Mierzenie
Dzięki analityce danych wiemy, co działa, a co wymaga poprawy. Zbierając i analizując dane, możemy precyzyjnie ocenić, które treści i działania przynoszą najlepsze rezultaty i skutecznie angażują odbiorców.
✅ Poznaj potrzeby swoich użytkowników – zrozum, czego szukają i co ich interesuje.
✅ Optymalizuj działania marketingowe – inwestuj w to, co naprawdę działa.
✅ Podejmuj świadome decyzje biznesowe – opieraj się na faktach, nie domysłach.
Informacje
Istnieją dwa główne, bezpłatne narzędzia do analityki strony:
Dzięki Google Analytics dowiesz się, skąd pochodzą użytkownicy odwiedzający Twoją stronę. Czy to wynik wyszukiwania organicznego w Google, bezpośrednie wejścia na stronę, kliknięcie w link z innej strony internetowej czy kampania reklamowa. Możesz śledzić, które kanały przynoszą najwięcej ruchu i zoptymalizować swoje działania marketingowe w zależności od wyników.
Google Analytics informuje Cię, jakie konkretne podstrony są najczęściej odwiedzane. Dzięki temu poznasz najbardziej popularne treści i dostosujesz swoją strategię w oparciu o preferencje odwiedzających.
Google Analytics pozwala śledzić współczynnik konwersji, czyli liczbę użytkowników, którzy wykonali pożądaną akcję, taką jak zakup, rejestracja lub pobranie pliku. Możesz również monitorować wskaźnik odrzuceń, który informuje o tym, ilu użytkowników opuszcza Twoją stronę bez wykonywania żadnej akcji.
Dzięki Google Search Console dowiesz się:
Google moja firma
Wizytówka Google Moja Firma to bezpłatna usługa oferowana przez Google, która pozwala na utworzenie wirtualnej wizytówki dla firmy. Jest niezwykle ważna dla lokalnych firm, ponieważ pozwala na dotarcie do klientów z okolicy. Dlatego też, jeśli prowadzisz działalność lokalną, koniecznie powinieneś zadbać o swoją wizytówkę na Google.
Instrukcja
Zapisz się do smartlettera, jeśli interesuje Cię rozwój marketingu w Twojej firmie.
© Wszystkie prawa zastrzeżone SMART WEB GROUP Sp. z o.o.
Adding {{itemName}} to cart
Added {{itemName}} to cart