Strona internetowa dla dentysty – najważniejsze funkcjonalności

Czy strona internetowa gabinetu stomatologicznego powinna głównie umożliwiać umawianie wizyt? A może powinna skupiać się na łatwym dostępie do informacji kontaktowych i rezerwacji telefonicznej? Może jednak najważniejsze jest podkreślenie profesjonalizmu placówki – kompetencji lekarzy, innowacyjności stosowanego sprzętu itp.? Dobra strona internetowa dla dentysty powinna zawierać wszystkie te elementy. Jak osiągnąć te cele na jednej witrynie? Podpowiadamy.

Czytelność przede wszystkim

Na samym początku warto ustalić jedną ważną rzecz. Strona internetowa gabinetu stomatologicznego nie jest stworzona po to, by tylko zachwycać. Przede wszystkim powinna spełniać ważne funkcje, o których wspomniałem wcześniej. Niestety, wielu właścicieli tego rodzaju gabinetów ma zupełnie inne podejście. Myślą, że tworząc przepiękne i efektowne strony, zwiększą potencjał swojego gabinetu. Niestety, medyczna strona internetowa powinna przede wszystkim być czytelna i funkcjonalna.

Duża czytelność strony na różnych urządzeniach jest kluczowa. Nie przesadzaj z kolorami – lepiej wybierz stonowane kolory, które kojarzą się z medycyną i zdrowiem (biały, niebieski, jasnoszary, a czasem odcienie zieleni). Analizując strony internetowe gabinetów stomatologicznych na potrzeby tego artykułu, znaleźliśmy wiele stron o różnorodności barw i odcieni. W większości przypadków nie wyglądało to najlepiej – często kolory były źle dobrane, co skutkowało chaosem. A chaos to najgorszy efekt, jaki można osiągnąć, nie tylko na stronie medycznej, ale na każdej innej również.

Jeśli nie masz własnej zestawionej palety kolorów, a podoba ci się jakiś konkretny kolor, spróbuj poznać jego kod szesnastkowy, na przykład za pomocą wtyczki Picker do przeglądarki Chrome, a następnie skorzystaj z MyColor.Space, gdzie szybko znajdziesz kilkanaście zestawów pasujących do siebie barw.

Grafika i zdjęcia

Czytelność witryny internetowej to także zdjęcia i grafiki. Jeżeli chodzi o te pierwsze to tzw. stockowe fotografie nie są najlepszą opcją. Już na pierwszy rzut oka wydają się nieautentyczne. Przystojny mężczyzna z perlistym uśmiechem na wielkim zdjęciu od razu po wejściu na witrynę gabinetu dentystycznego – to niekoniecznie dobry pomysł. Oczywiście na większości stron medycznych nadal się je stosuje. To jednocześnie najszybszy i najtańszy sposób zdobycia zdjęć na WWW.

Nie oznacza to jednak, że trzeba rezygnować z fotografii. Wybierając je warto sięgać po te realne, najlepiej wykonane przez profesjonalnego fotografa w samym gabinecie (jeżeli chcesz na nich uwzględnić pacjentów, to pamiętaj, że musisz uzyskać ich pisemną zgodę na wykorzystanie wizerunku). Ludzie chętnie oglądają tzw. backstage, czyli jak realnie wygląda dana placówka, jej pracownicy itd. Warto tę ciekawość wykorzystać.

Oczywiście zdjęcia stockowe możesz pozostawić do kreacji reklamowych lub jako elementy szerszego collage’u który uatrakcyjni Twoją stronę.

Możliwość rezerwacji wizyt

Aby strona internetowa gabinetu stomatologicznego była funkcjonalna, powinna zawierać widoczny przycisk umożliwiający umówienie się na wizytę. Przycisk ten powinien być dostępny zarówno na belce nawigacyjnej (która będzie poruszać się wraz z użytkownikiem podczas przewijania strony), jak i na widocznym miejscu na samej stronie. Możliwość rezerwacji wizyt może być dostępna w formularzu, podobnie jak na innych stronach.

Prezentacja usług – strona www dla dentysty

Hasła z piktogramami doskonale obrazują charakter danej placówki. Przykładem takiego rozwiązania jest gabinet stomatologiczny. Na stronie internetowej pacjent może łatwo znaleźć szczegółowe informacje o interesującym go zabiegu. Warto też na tym ekranie umieścić informację o cenie. Ogólnie informacje te powinny być standardowo dostępne w zakładce Cennik. Pacjenci, zwłaszcza w przypadku stomatologii, której usługi nie są najtańsze, często właśnie tam kierują swoje pierwsze kroki na stronie internetowej.

Szybkie dotarcie do kontaktu

Wiem o co chodzi, choć nie zawsze jest to tak oczywiste. Wystarczy dodać zakładkę „Kontakt” do paska nawigacji na górze strony. Warto również umieścić informację o kontakcie w stopce strony. Wydaje się to oczywiste, niestety wiele stron gabinetów dentystycznych tego nie uwzględnia. Ważne jest również, aby belka nawigacyjna była zawsze widoczna dla pacjenta podczas przeglądania strony internetowej.

Pokaż swoje osiągnięcia

Doskonałym miejscem do pochwalenia się osiągnięciami gabinetu stomatologicznego oraz kompetencjami personelu jest strona internetowa. Przykładem może być prezentacja certyfikatów, które zostały umieszczone na stronie głównej. Slider na stronie głównej prezentuje sukcesy gabinetu, w tym znanych pacjentów, co jest bardzo atrakcyjne. Chociaż sama forma (zmieniające się „slajdy”) może wydawać się nieco przestarzała, to pomysł na tego rodzaju treści jest trafny.

Blog, a może… porady?

Wiele gabinetów stomatologicznych regularnie publikuje wpisy na swoim blogu. To ważne dla pozycjonowania strony internetowej w Google. Jeśli jesteś dentystą i potrzebujesz wsparcia w tworzeniu strony internetowej dla swojego gabinetu, skontaktuj się z nami. Stworzymy responsywną i nowoczesną witrynę, która przyciągnie pacjentów i zatrzyma ich na dłużej.

Jesteśmy Polską Firma z wieloletnim doświadczeniem

Nasze realizacje stron Internetowych

🤩
Strony Internetowe
Branding
Projektowanie
Programowanie
Marketing
Obsługa

Opowiedz nam o swoim projekcie

SMARTLETTER

Zapisz się do smartlettera, jeśli interesuje Cię rozwój marketingu w Twojej firmie.

SZYBKI KONTAKT
zadzwoń do nas

(+48) 531 666 804

Napisz do nas

© Wszystkie prawa zastrzeżone SMART WEB GROUP Sp. z o.o.

Explore
Drag