CMS, SEO, UX i inne ważne rzeczy.

Pojęcia, które musi znać każdy kto posiada własną stronę www.

Te skróty brzmią dla Ciebie tajemniczo? Sądzisz, że tylko informatycy z krwi i kości mogą je rozszyfrować? Niekoniecznie! Poznaj pojęcia i definicje, które pomogą Ci zrozumieć działanie Twojego serwisu internetowego, a także skutecznie pomóc w jego promocji.

 

CMS, czyli Twoje centrum dowodzenia stroną internetową

CMS (z ang. Content management system), a po polsku po prostu system / narzędzie do zarządzania treścią witryny z poziomu przeglądarki internetowej. Sądziłeś, że zmiana treści na Twojej stronie, czy chociażby podmiana linków oraz grafik wymaga od Ciebie znajomości skomplikowanego kodu? Absolutnie nie, to właśnie dzięki CMS zarządzać stroną mogą nawet najwięksi laicy (no prawie najwięksi – trzeba bowiem wiedzieć jak się do niego zalogować 😉).

Jakie rodzaje CMS wyróżniamy?

Systemów do zarządzania treścią jest co najmniej kilka. Najbardziej popularne to WordPress, Drupal oraz Joomla. Istnieje też wiele autorskich rozwiązań, czyli CMSów „pisanych” pod indywidualne zamówienie. Każdy z nich ma swoje wady, jak i zalety.

SEO, czyli sposób na to, aby użytkownicy szybko znaleźli Twoją stronę

Na SEO składa się szereg działań, które mają jeden cel – wypozycjonowanie Twojej strony, aby znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwarki Google. Jak to się robi?

Pozycjonowanie można podzielić na 2 główne rodzaje: on-site (czyli odbywające się bezpośrednio na stronie) oraz off-site (czyli działania poza stroną).

On-site SEO to przede wszystkim kwestie techniczne:

  • odpowiednia konfiguracja całej strony, aby działała szybko i płynnie;
  • dbanie o strukturę adresów znajdujących się na stronie, by były czytelne i przejrzyste;
  • optymalizacja znajdujących się na niej grafik (dodawania tytułów, tekstów alternatywnych, a także kompresja, czyli tzw. „odchudzanie”);
  • ograniczanie stron błędów (popularnych 404), aby było ich jak najmniej;
  • odpowiednia struktura nagłówków i treści;
  • wiele innych.

Ale także typowo skupione na treści. Bowiem pozycjonowanie w ogromnej mierze zależy od tekstów, które znajdują się na stronie. Muszą być unikalne, wartościowe merytorycznie oraz zawierać odpowiednią ilość słów kluczowych.

Off-site SEO to natomiast działania z zakresu tzw. link-buildingu, czyli pozyskiwania linków z innych stron (najlepiej tematycznie powiązanych z Twoją). Jak to działa?Chodzi o to, aby jak najwięcej stron w swojej treści miało linki prowadzące do Twojej witryny. Co istotne, strony te powinny być dobre jakościowo i mieć odpowiednią reputację.

UX, aby użytkownicy Twojej strony czuli się w niej jak w domu

UX (z ang. user-experience), można powiedzieć, że to już w pewnym sensie nauka mówiąca o tym, jak projektować strony nie tylko ładne, ale przede wszystkim przyjazne użytkownikom.

Osoby odwiedzające strony internetowe coraz częściej oczekują czegoś więcej niż tylko znalezienia konkretnych informacji. Chcą, aby strony były przyjazne, łatwe w obsłudze i w pełni spełniające ich potrzeby. I właśnie za to odpowiada UX – za dopasowanie stron pod względem użyteczności tak, by korzystanie z nich było czystą przyjemnością.

RWD, by Twoja strona prezentowała się idealnie na każdym urządzeniu

Przeglądasz strony internetowe za pomocą swojego smartfona bądź tabletu? Jeśli tak to jesteś w grupie ponad 50% internautów, którzy głównie w ten sposób korzystają z sieci.

RWD to skrót od angielskich słów responsive web design, czyli po prostu responsywności stron internetowych. A co to takiego? To właśnie technologia RWD odpowiada za to, że Twoja strona równie dobrze wygląda na komputerze, jak i telefonie, czy tablecie.

Obecnie jest nieodzownym elementem każdej nowopowstającej strony. Jeśli Twój dostawca mówi Ci, że RWD nie jest standardem i trzeba za to dodatkowo zapłacić – szybko zmień go na innego. Najlepiej na nas 😊.

Webcopy, czyli copywriting na stronie www

Wyobrażasz sobie stronę, która nie ma tekstu? Ja również. Dobry tekst nie tylko zapewnia odpowiedni (pozytywny) odbiór strony, wpływa na jej konwersję (np. sprzedaż promowanych produktów), ale także jest jednym z najważniejszych czynników jeśli chodzi o pozycjonowanie. Wbrew pozorom, napisanie dobrej treści nie jest łatwe. Jednoczesne dbanie o spójność, sprzedażowy charakter, optymalizację pod kątem SEO, a także przyjazną strukturę to zadanie, z którym zwykły „Kowalski” może mieć problemy. Z pomocą przychodzą jednak usługi pisania tekstów na strony (czyli copywriting). 

Jeżeli chcesz, aby Twoje teksty były nie tylko ładne – zleć je specjaliście. Copywriter da Ci pewność, że teksty na stronie będą profesjonalne, ale przede wszystkim skuteczne.

Chcesz mieć pewność, że Twoja strona będzie miała wszystko co potrzeba?

Skontaktuj się z nami. Gwarantujemy, że Twój serwis nie tylko będzie atrakcyjny wizualnie, nowoczesny, a także dobrze skonfigurowany. Zapewniamy, że będzie również niezwykle skuteczny sprzedażowo. Tak, by aktywnie wspierać Twój biznes.