smart akademia

Ile kosztuje strona internetowa dla firmy. Cennik stron internetowych.

Czy tworzenie strony internetowej musi być drogie? Porównanie cen różnych rozwiązań.

Wiele osób zastanawia się, czy stworzenie nowej strony internetowej musi być drogim przedsięwzięciem. W dzisiejszym wpisie chcielibyśmy przedstawić różne rozwiązania, które pozwolą na stworzenie własnej strony internetowej w rozsądnej cenie. Porównamy koszty związane z wykorzystaniem gotowych elementów strony oraz indywidualnego projektu graficznego. Zdradzimy również, jakie koszty trzeba ponieść po stworzeniu strony, by móc ją utrzymać i rozwijać.

Spis treści

Jakie są najważniejsze elementy, które wpływają na koszt przygotowania strony internetowej?

Wykonawca

Możesz zdecydować się na freelancera lub agencję. Freelancer może być tańszy, ale warto upewnić się, czy strona będzie spełniała wymogi Google, dotyczące pozycjonowania oraz czy będzie dostępne wsparcie techniczne. Agencja zapewni doświadczonego grafika, programistę i copywritera oraz zoptymalizuje stronę pod kątem pozycjonowania, a także umożliwi rozwijanie strony w przyszłości, co jest bardzo ważne.

Szata graficzna – indywidualny projekt graficzny lub gotowe elementy strony

Projekt graficzny to jeden z najważniejszych elementów, który wpływa na koszt stworzenia strony internetowej. Poziom wykonania grafiki, liczba detali, złożoność – wszystko to ma wpływ na ilość czasu koniecznego do jej zaprojektowania. Indywidualny projekt graficzny przygotowywany jest od zera, dlatego jest najbardziej czasochłonny. Strona modułowa, zbudowana z gotowych elementów graficznych jest tańsza. Możesz ją zaprojektować samemu w kilka minut, korzystając z darmowego narzędzia do projektowania. Jeśli chcesz przeznaczyć na stronę niewielki budżet pomyśl o gotowej stronie internetowej, zaprojektowanej z myślą o konkretnej branży.

Stopień rozbudowy strony www

Im bardziej rozbudowana strona, tym więcej pracy będzie trzeba włożyć w jej stworzenie, co przełoży się na większe koszty. Jeśli strona ma być prosta i ma zawierać jedynie podstawowe informacje o firmie, ofercie itp., koszt jej stworzenia będzie niższy, niż jeśli miałaby być rozbudowana i zawierać np. system zamówień, logowanie, integrację z innymi systemami czy też wiele innych rozwiązań.

Udostępnione funkcjonalności na stronie www

Funkcjonalności to kolejna ważna rzecz, która wpływa na koszt tworzenia strony internetowej. Im bardziej rozbudowane funkcjonalności, tym więcej pracy będzie trzeba włożyć w ich stworzenie, co przełoży się na większe koszty.

  • kilka wersji językowych
  • funkcja sklepu
  • system rezerwacji usług lub wizyt (restauracja, hotel, szkolenia)
  • rozbudowany formularz kontaktowy
  • formularze wyceny online
  • wyszukiwarka
  • newsletter
  • funkcje logowania i rejestracji – konto dla klienta
  • płatności online
  • integracja z kurierem
  • blog
  • formularz do umawiania wizyt online
  • integracja z zewnętrznymi systemami i programami, np. magazynowo – księgowymi

 

Teksty na stronę www

Jeśli chcesz zlecić przygotowanie tekstów na stronę copywriterowi, to musisz się liczyć z dodatkowym kosztem. Warto zainwestować w dobre treści, bo dzięki nim Twoja strona będzie świetnym narzędziem sprzedażowym, a nie jedynie zwykłą wizytówką w sieci. Treści powinny powstać przed przygotowaniem indywidualnego projektu graficznego.  Zapewni to maksymalne dopasowanie projektu do Twojej oferty. Strona będzie przemyślana i zaprezentuje Twoja firmę w najbardziej przekonujący sposób.

Dokumenty oraz informacje wymagane przez prawo

Będąc właścicielem strony internetowej, nie tylko firmowej, masz obowiązek zamieszczenia na niej polityki prywatności.  Polityka prywatności na stronie internetowej to dokument, w którym zawarte są informacje dotyczące sposobu, w jaki dana witryna gromadzi, przechowuje i wykorzystuje dane osobowe odwiedzających.

Dodatkowo, z uwagi na RODO, powinieneś przygotować odpowiednie klauzule i zgody dla osób, które kontaktują się z Tobą za pomocą formularza kontaktowego lub które zapisały się do Twojego newslettera.

Jeśli masz sklep internetowy musisz zamieścić na stronie regulamin sprzedaży. Dodatkowo od 1 stycznia 2023 r. proponując promocje swoim klientom masz obowiązek podania najniższej ceny obowiązującej w ciągu 30 dni przed obniżką (tzw. dyrektywa Omnibus – link do naszego wpisu). Wygodnym rozwiązaniem w tym przypadku jest wtyczka, która sama automatycznie zamieszcza odpowiednią informację dla klienta, a Ty nie musisz o niczym pamiętać.

Dodatkowe zabezpieczenie strony

Zabezpieczenia strony mogą obejmować certyfikaty SSL, czy też specjalistyczne, w tym autorskie systemy zabezpieczeń przez złośliwym oprogramowaniem. Warto z nich skorzystać z uwagi na bardzo duże koszty naprawy skutków działania złośliwego oprogramowania.

Złośliwe oprogramowanie może prowadzić do poważnych problemów, takich jak:

  • usunięcie lub całkowite zablokowanie Twojej strony internetowej
  • zablokowanie dostępu do poczty firmowej
  • kradzież haseł do kont bankowych, social media oraz poczty

Jakie koszty trzeba ponieść, aby stworzyć profesjonalną stronę internetową?

Podajemy zakres cen, ponieważ koszt strony internetowej zależy od wielu czynników, które opisaliśmy powyżej.

Szacunkowe koszty dla różnych typów stron internetowych, które opierają się na indywidualnym projekcie graficznym.

Strona typu One Page (np. Landing Page): od ok. 1500 zł – 3000 zł netto.

Jest to pojedyncza strona, bez oddzielnych podstron, z jednym adresem URL, ale mogąca posiadać wiele sekcji.

Strona dla firmy: od ok. 4000 zł netto.

Cena zależy od złożoności projektu graficznego, stopnia rozbudowy strony oraz dostępnych funkcjonalności.

Strona ze sklepem internetowym: od ok. 6 000 zł.

Koszt jest uzależniony od projektu graficznego, stopnia rozbudowy oraz funkcjonalności, jakie ma posiadać sklep (integracja z dostawcami płatności, kurierami, programami księgowymi lub magazynowymi, panel klienta itp.).

Koszt modułowej strony internetowej

Modułowa strona dla firmy: 2000 zł

Modułowa strona ze sklepem internetowym: 3000 zł

Co to są strony modułowe?

Strony modułowe są zbudowane z gotowych, wcześniej przygotowanych elementów. Strona składa się z różnych gotowych sekcji, które zostały przygotowane przez grafika. Można to porównać do budowania z klocków. Dokładając kolejne klocki otrzymujemy ostateczny kształt i strukturę strony.

Koszt gotowej strony internetowej

Gotowa strona internetowa jest zaprojektowana z myślą o konkretnej branży, np. strona internetowa dla restauracji, prawnika, firmy budowlanej, szkoły, salonu kosmetycznego, dewelopera. Zawiera elementy graficzne oraz funkcjonalności charakterystyczne dla danej branży,

Gotowa strona dla firmy: 1000 zł

Gotowy sklep internetowy: od 1600 zł

Jakie są koszty utrzymania strony? Ile kosztuje hosting i domena?

Aby utrzymać stronę internetową, trzeba ponieść koszty związane z serwerem oraz domeną, czyli adresem strony www. Koszt serwera zależy od rozmiaru strony oraz zasobów, jakie trzeba zapewnić na serwerze. Dla małych i średnich stron koszt hostingu może wynieść od 350 do 500 zł rocznie. Koszt utrzymania domeny może wynieść ok. 150 zł rocznie, jednak pierwszy rok może być tańszy. Pamiętaj, żeby przed zakupem sprawdzić cenę odnowienia domeny po pierwszym roku.

Ile kosztuje dalszy rozwój strony?

Aby strona spełniała swoje zadanie, konieczne jest jej ciągłe rozwijanie i aktualizacja.

  1. Aktualizacja treści – ważne jest, aby na stronie znajdowały się aktualne informacje o firmie i ofercie, a także ciekawe artykuły i poradniki. Dzięki temu strona będzie bardziej atrakcyjna dla użytkowników i znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania Google.
  2. Optymalizacja SEO – warto pamiętać o optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Optymalizacja strony internetowej to szereg działań , które mają poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania. Większy ruch na stronie przekłada się na większą sprzedaż. Optymalizacja SEO jest procesem ciągłym i wymaga regularnej aktualizacji i analizy.
  3. Dodawanie nowych funkcjonalności – w miarę rozwoju biznesu warto rozważyć dodanie nowych funkcjonalności, takich jak sklep internetowy, blog czy formularz kontaktowy do wyceny online.
  4. Analiza statystyk – ważne jest, aby regularnie analizować statystyki strony, takie jak liczba odwiedzin czy źródła ruchu. Dzięki temu można zidentyfikować problemy i słabe punkty strony, a także lepiej dostosować ją do potrzeb użytkowników.

Cześć, chętnie z Tobą porozmawiamy

Skontaktuj się z nami napisz lub zadzwoń

Pracujemy w godzinach: 09:00 – 17:00

Telefon kontaktowy

Adres email

Napisz kilka słów o swoim projekcie

Formularz kontaktowy

Administratorem Twoich danych jest SMART WEB GROUP SP. Z O.O. z siedzibą w Aleksandrowie Łódzkim. Twoje dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych oraz polityką prywatności.

SMARTLETTER

Zapisz się do smartlettera, jeśli interesuje Cię rozwój marketingu w Twojej firmie.

SZYBKI KONTAKT
zadzwoń do nas

(+48) 531 666 804

Napisz do nas

© Wszystkie prawa zastrzeżone SMART WEB GROUP Sp. z o.o.

Explore
Drag