smart akademia

5 rzeczy, które zwiększą ruch na stronie Internetowej

Ruch na stronie przekłada się na Klientów – zawsze.

Zwiększenie ruchu na stronie internetowej jest ważne, ponieważ może przynieść wiele korzyści, w tym:

  1. Poprawa widoczności: Im więcej osób odwiedza stronę, tym więcej osób ją widzi i jest świadomych jej istnienia.

  2. Wzrost sprzedaży: Większy ruch na stronie może prowadzić do wzrostu sprzedaży, zwłaszcza jeśli strona jest sklepem internetowym.

  3. Budowanie zaufania: Duży ruch na stronie może wprowadzać potencjalnych klientów w błąd, że jest ona popularna i wiarygodna.

  4. Pozyskiwanie klientów: Im więcej osób odwiedza stronę, tym więcej można pozyskać klientów.

  5. Analiza danych: Zwiększając ruch na stronie, można uzyskać więcej danych dotyczących użytkowników, co pomaga w dostosowywaniu strony do ich potrzeb i preferencji.

  6. Wzrost wartości marki: Duży ruch na stronie może pomóc w budowaniu wartości marki i przyspieszeniu jej rozwoju.

Spis treści

Po pierwsze - analizuj i mierz ruch na stronie

Ruch na stronie możesz zmierzyć dzięki Google Analytics. Narzędzie jest darmowe. W prosty sposób, za pomocą wykresów, śledzisz i analizujesz liczbę odwiedzających, źródła ruchu, czas spędzony na stronie internetowej i wiele innych danych. Musisz tylko dodać specjalny kod na stronie.

Cztery główne źródła ruchu w Google Analytisc:

  • direct – użytkownik wpisał nazwę strony w pole adresu przeglądarki. Direct to również wejścia z programów do odczytywania maili. Jeśli klient odczyta maila i kliknie w link zamieszczony w mailu to również zaliczy się jako wejście bezpośrednie.
  • organic search (ruch organiczny) – to ruch z Google, ale nie z płatnych reklam. To ten pochodzący z Google, ale nie z reklam. Google po wpisaniu słowa kluczowego do wyszukiwarki wyświetla stronę i klient w nią klika.
  • referral – tu są liczone wejścia z linków umieszczonych na innych stronach
  • social – ruch z mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn. W social mediach wrzucony jest link, ludzie klikają w linki i przechodzą do Twojej strony.

Po co analizować ruch na stronie www?

Dlaczego warto analizować ruch na stronie?

  1. Sprawdzisz, jak użytkownicy korzystają z twojej strony. Analiza ruchu pozwala zobaczyć, jak użytkownicy przeglądają twoją stronę, co im się podoba i co nie, a także ile czasu spędzają na stronie.
  1. Zwiększysz konwersje. Dzięki wiedzy o tym, co działa a co nie, można poprawić skuteczność działań marketingowych i zwiększyć liczbę konwersji.
  1. Znając źródła ruchu możesz skierować działania marketingowe w odpowiednie miejsca i zwiększyć efektywność tych działań.
  1. Lepiej poznajesz swojego odbiorcę. Wiesz jakie treści, elementy Twojej oferty go najbardziej interesują. Wiedząc kim jest i ile ma lat możesz stworzyć odpowiednie treści i np. tematy na bloga lub odpowiednio modyfikować swoją ofertę.

Po drugie - badaj i odpowiednio dobieraj frazy kluczowe

Musisz wiedzieć co ludzie wpisują do wyszukiwarki, kiedy szukają oferty takiej jak Twoja. Jest to dla Ciebie ważna i cenna informacja. Bardzo przydatnym narzędziem jest Google Search Console, czy po prostu sama wyszukiwarka Google. Jednak zanim zaczniesz korzystać z tych narzędzi musisz sobie odpowiedzieć na podstawowe pytania:

  1. Co chcesz sprzedać?
  2. Jakie hasła wpisałbyś do wyszukiwarki, gdybyś szukał takiej oferty? Postaw się w roli użytkownika, który szuka konkretnych produktów, czy usługi.
  3. Jakie produkty ze swojej oferty chcesz najbardziej wypromować?

Jak już masz wstępną listę, to możesz ją zweryfikować:

Sugestie Google - podczas wpisywania hasła Google podpowiada najczęściej wybierane opcje

Google Search Console – musisz założyć konto i dodać na swojej stronie odpowiedni kod script.

Dzięki Search Console możesz:

  1. Sprawdzać jakie frazy kluczowe generują ruch na stronie i jak wygląda ich ranking.
  2. Zobaczyć jakie błędy techniczne występują na stronie, takie jak niedostępność czy nieprawidłowe linki.
  3. Uzyskać informacje na temat optymalizacji strony i dostosować ją do wytycznych Google dotyczących treści i technologii.

Płatne narzędzia, typu semstorm

Bez problemu przeanalizujesz każdą stronę pod kątem słów kluczowych, z informacją o słowach zamieszczanych przez Twoją konkurencję. Dowiesz się ile wyświetleń ma dowolna fraza kluczowa, również z podziałem na miejscowości.

Po trzecie - stwórz tytuł i opis strony, który zainteresuje odbiorcę. Nie zapomnij o frazie kluczowej

Pamiętaj, że tytuł i opis są jednymi z pierwszych elementów, które potencjalni odwiedzający widzą w wynikach wyszukiwania. Dlatego powinny przyciągać uwagę i zachęcać do kliknięcia.

Oto kilka wskazówek, jak stworzyć skuteczne tytuły strony:

 

  1. Tytuł powinien być krótki i zawierać kluczowe słowa, które opisują zawartość strony.
  1. Prawidłowy tytuł strony powinien mieć ok. 60 znaków ze spacjami (średnio jest to 5-6 wyrazów).
  1. Tytuł powinien zachęcać do kliknięcia i uwzględniać słowa takie jak „nowy”, „darmowy” itp.
  1. Tytuł powinien być unikalny dla każdej podstrony.
  1. Tytuł powinien brzmieć naturalnie. Nie powinno się stosować ogólnych sformułowań typu „najlepsza oferta”, czy „strona główna”, „sklep internetowy”. Nie ma sensu umieszczać w tytule niezrozumiałych dla nikogo liczb, czy symboli.
  1. Umieść najważniejsze słowa kluczowe na początku tytułu. Najważniejsze są pierwsze 3 wyrazy.

 

Jeśli chcesz zamieścić w tytule nazwę firmy lub marki, to zrób to na końcu. Użytkownicy częściej szukają produktów i usług, niż konkretnej marki. Oczywiście wyjątkiem są bardzo znane marki.

Po czwarte - daj użytkownikowi coś wartościowego

Może to być baza wiedzy, przydatne wpisy na blogu, poradniki, analizy, tutoriale, bezpłatny ebook. Jeśli klient znajdzie wartościowe dla siebie treści, to jest duża szansa, że powróci na stronę i będzie ją polecał innym.

 

Innymi słowy, warto zadbać o jakość i użyteczność treści na stronie internetowej. Taki przyjazny i pomocny kontent jest czynnikiem, który pozytywnie wpłynie na wizerunek i wyniki w wyszukiwarkach. Przede wszystkim, warto odpowiedzieć na potrzeby i pytania swoich odbiorców, zapewniając im cenne informacje, których poszukują. To z kolei przyciągnie ruch i zwiększy zaangażowanie na stronie, a przecież o to nam chodzi.

Po piąte - weź pod uwagę techniczny aspekt SEO – zamów bezpłatny audyt strony

Bez technicznej optymalizacji strony bardzo trudne będzie zwiększenie na niej ruchu.

To techniczne aspekty, więc pewnie nie będziesz ich weryfikował samodzielnie, ale warto, żebyś zdawał sobie z nich sprawę. Zawsze możesz zlecić audyt firmie, która zajmuje się pozycjonowaniem stron. W smart-agency taki audyt przeprowadzamy za darmo, wystarczy się z nami skontaktować.

  1. Optymalizacja kodu HTML – polega na wykorzystaniu właściwej hierarchii nagłówków H1-H6, by podkreślić najważniejsze treści dla wyszukiwarek.
  2. Meta tagi – to informacje przeznaczone tylko dla wyszukiwarek, nie są widoczne dla użytkowników strony. Są to np. tytuł strony (title tag), opis strony (meta description) i słowa kluczowe (meta keywords).
  3. Mapa strony umożliwia wyszukiwarkom łatwe zindeksowanie zawartości strony.
  4. Optymalizacja adresów URL
  5. Atrybut alt – powinien być stosowany na obrazach, aby wyjaśnić ich zawartość dla wyszukiwarek.
  6. Linkowanie wewnętrzne ułatwiające nawigację po stronie dla użytkowników.
  7. Przekierowania 301 – służą do zachowania wartości linków po zmianie adresu URL.
  8. Optymalizacja czasu ładowania strony.
  9. Bezpieczeństwo strony – instalacja certyfikatu SSL.

Cześć, chętnie z Tobą porozmawiamy

Skontaktuj się z nami napisz lub zadzwoń

Pracujemy w godzinach: 09:00 – 17:00

Telefon kontaktowy

Adres email

Napisz kilka słów o swoim projekcie

Formularz kontaktowy

Administratorem Twoich danych jest SMART WEB GROUP SP. Z O.O. z siedzibą w Aleksandrowie Łódzkim. Twoje dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych oraz polityką prywatności.

SMARTLETTER

Zapisz się do smartlettera, jeśli interesuje Cię rozwój marketingu w Twojej firmie.

SZYBKI KONTAKT
zadzwoń do nas

(+48) 531 666 804

Napisz do nas

© Wszystkie prawa zastrzeżone SMART WEB GROUP Sp. z o.o.

Explore
Drag